litenfialotta

Influensan har kommit på besök

Kategori: Allmänt

Som ni kanske har märkt har det inte varit så mycket aktivitet på bloggen de senaste dagaran. Detta beror på att jag ligger hemma med influensan... 
 
Jag klev idag in på dygn fyra med drygt 39 graders feber, så jag beslutade mig för att det var dags att ta mig i kragen och gå till farbror doktorn. Läkarens dom löd inte helt oväntat influensa. Jag har ALDRIG tidigare sett så mycket folk på St Eriks Vårdcentral... öppna mottagningen öppnar kl 10:00, jag kom dit 9:30 och fick ändå vänta i 20 minuter på att ens få komma fram till kassan för att skriva in mig. Då fick jag veta att läkaren hade fyra personer före mig i kön, ja ja det går väl rätt fort tänkte jag, jag menar hur mycket tid brukar läkarna ägna åt varje patient egentligen? Tji fick jag.....  väl uppe i nästa väntrum fick jag vänta i 50 minuter på att få en sittplats, och ytterligare 30 minuter till innan jag fick komma in till läkaren. Tre timmar efte att jag lämnat lägenheten imorse klev jag äntligen innaför dörren igen. Frukost var inget jag hade tänkt på att att äta innan (för det borde gå rätt fort på vårdcentralen) så jag var helt slut när jag väl kom hem. Men nu vet jag i alla fall att jag inte kan göra annat än rida ut stormen. Jag tror att febern äntligen börjar ge med sig lite, nu gäller det bara att vila, sova och dricka massa vatten för att bli frisk så fort som möjligt! 
 
Kram på er! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: