litenfialotta

En nummer 37 tack

Kategori: Allmänt

Si så där en gång per år får jag för mig att jag är sugen på sushi, fråga mig inte varför, jag tycker inte ens om sushi, jag till och med ogillar sushi! Igår var i alla fall en sådan dag då jag fick för mig att jag kanske hade ändrat mig och helt plötsligt skulle tycka om sushi. Jag studsade på lätta fötter över till sushi-haket bredvid jobbet och beställde 10 st California rolls. Jag tog en, och då menar jag en, tugga av en av rullarna innan jag fick nog. Vad håller jag på med? Precis som alla gånger förr så smakade det s*kit. Det är bara att inse att jag inte är en sushi-människa, hur gärna jag än skulle vilja vara det.
 
Så, då kan man tycka att jag borde ha lärt mig. Men icke! Idag kom jag på att jag ville prova dumplings till lunch, och dumt nog beställde jag en nummer 37, dvs 5 st dumplings och..... 4 bitar sushi. Även idag blev det en tugga av en av rullarna innan det fick vara nog. Dumplingsarna (säger man så?) var där emot bättre än jag hade kunnat hoppas på, så nästa gång blir det en nummer 36, dvs10 st dumplings, utan sushi.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: