litenfialotta

mormors gamla symaskin

Kategori: Allmänt

God morgon! Hoppas ni har sovit gott! Det har jag gjort, men jag hade lite problem att komma upp imorse... hjärtat låg fortfarande och sov när min klocka ringde och av någon anledning kan jag inte gå upp när han är kvar hemma. Han klev upp ganska så på en gång, men så länge jag vet att han är kvar hemma så vet jag att han kommer att väcka mig när det börjar bli ont om tid... mycket dålig vana.
Jag har kommit in i nån form av pyssel-härva, dels smyckestillverkningen men jag har även kommit på att jag vill börja sy! Jag pratade med mamma igår och hon berättade att hon har två symaskiner hemma, bland annat mormors gamla som hon sa att jag kunde få ärva! Pappa skulle ta fram den och se att den funkar som den ska sen ska jag åka och hämta den i veckan. Jag har beställt hem lite enfärgade trikåtyger som jag tänkte försöka skapa en mössa eller ett pannband av. Att jag har kommit på att jag vill börja sy tackar jag mina kusiners mamma Ulrika för, hon hade sytt jätte fina mössor till lilla Signe! Jag ska nog ringa henne och se om jag kan få komma över på en liten intensivkur i sömnad, hon är otroligt duktig!
Ha en fin dag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: