litenfialotta

Besök och bestyr

Kategori: Allmänt

Ok, då kommer här ett nytt försök att sammanfatta helgen. Kenny hade sin kompis Jesper från metropolen Tibro på besök så vi gick ut i samlad trupp i fredags, vi tog ett par glas vin på Eken efter en middag hemma. När pojkarna sen skulle vidare ut i natten tackade jag för mig och tog en taxi hem. I lördags var tanken att dom skulle flyga, så dom åkte till Västerås, men då vädret inte lättade upp blev det inget av med det. Jag stannade hemma och släpade istället ut min kära far i skogen för att kolla om det möjligtvis fanns någon svamp kvar, det kan jag meddela att det inte fanns. Jag tror att frosten tyvärr har hunnit ta dom, så nu blir det cirka ett års väntan tills det är dags igen. Kallt var det dessutom i skogen, så det blev ingen längre vistelse ute bland granarna. På lördagskvällen höll jag mig undan då Kenny och Jesper skulle förfesta innan dom skulle gå ut, jag känner ju mig själv, hade jag varit hemma hade jag blivit medryckt och säkerligen följt med ut. Jag spenderade istället ett par timmar hemma hos mamma och pappa och åkte hem lagom till att dom begav sig ut på stan. Jag kollade på ett par filmer och sydde lite. Lagom lugn och avslappnanade kväll. Kl 03:44 blev jag väckt av att det ringde på dörren, jag antog givetvis att det var Jesper som irrat bort sig och kommit hem, men icke, utanför dörren möts jag av en radiostyrd Kenny med svansen mellan benen. Han hade lyckats med bedriften att supa bort sin nyckel, tur att jag var hemma och vaknade när han ringde på! Tur var det dessutom att han bara hade tagit med sin en lös nyckel och inget annat för då behöver vi inte byta lås då den inte kan spåras på något sätt. Söndagen gick i stillhetens tecken för herrarna så jag passade på att åka till Ikea, tillsammans med resten av Stockholm tydligen. Det var kaos, men jag kom i alla fall ut helskinnad och med en bunt nya tyger. Söndagen avslutades med film-mys i soffan på tu man hand efter det att Jesper hade åkt. På det stora hela en väldigt bra helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: