litenfialotta

Ständiga favoriter i mitt badrumsskåp

Kategori: Smink och hudvård

Jag tänkte dela med mig av några av mina ständiga skönhetsfavoriter, ni vet sånna där som man hellre har en dubbel uppsättning av än riskera att vara utan! Jag kommer framöver att visa fler favoriter samt prova nya produkter och recensera här i bloggen. Till en början kommer här fem solklara inslag i mitt badrumsskåp/sminkväska.
1. Face mist - Make up store
En produkt jag verkligen inte kan leva utan. Jag köpte den för första gången för ett par år sen och har sedan dess har den varit ett stående inslag i mitt badrumsskåp. Den är perfekt att bära med sig i väskan och spraya på sig när man behöver en snabb uppfräschning, men framför allt är den oslagbar när det gäller den sista touchen på sminkningen. Några spray med denna face mist tar genast bort den pudriga och torra känslan man kan få i ansiktet direkt efter att man sminkat sig. Jag är beroende!
2. Blush, Apricot Sorbet - Make up store
Ett helt fantastiskt rouge med mycker färgpigment! En liten mängd räcker en lång lång väg. För det perfekta resultatet använder jag även Make up stores platta rouge borste vilket underlättar appliceringen. Jag använder alltid både solpuder och rouge, det ger ett mer naturligt resultat, och detta är en perfekt nyans att toppa kindbenens högsta punkt med.
3. Dark under eye concealer - Lumene
Den här concealern har jag inte använt så länge men den har redan blivit en klar favorit! Den är väldigt tjock och krämig i konsistensen vilket gör att det täcker mörka ringar perfekt. Var noga med att inte använda för mycket bara, du vill ju inte se ut som en tvättbjörn runt ögonen!
4. Nagellack, Ballet Slippers - Essie
Ett perfekt "varje-dag-nagellack". En diskret ljusrosa/beige färg som passar i alla lägen. Essie har en något smal pensel vilket jag inte riktigt gillar, men färgen håller länge och täcker väldigt bra efter ett par lager. Att hålla naglarna rena och fina är ett bra knep för att känna sig lite extra fin även i vardagen.
5. A-creme
En helt underbar fuktighetsbevarande kräm som har funnits i huuur många år som helst! Den blir din för ca 120 kr och finns att köpa i nästan alla hälsokostaffärer. Den funkar perfekt som både dag- oh nattkräm, den går in i huden väldigt bra och lämpar sig därför även bra under sminket. Jag har nog aldrig haft så bra hud som jag har haft sen jag började med A-krämen. Det känns som att den drar ihop porerna och stabliserar talgproduktionen, jag känner mig varken för torr eller för fet i huden (jag har ganska blandad hud annars) utan huden känns näst intill perfekt! Dessutom är den oparfymerad och inte full med konstiga tillsatser!
Hoppas ni har fått lite inspiration till våren =)
Puss å kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: