litenfialotta

Kom i form, snabbt

Kategori: Allmänt

Idag tog jag mig äntligen i kragen och drog på mig löparkläder och skor igen. Det blev en runda på 5,3 km följt av en genomkörning av kroppen ur Paulo Robertos Träna en kvart om dagen. I boken finns en rad olika pass, alla på 15 minuter, med olika svårighetsgrader. Tanken är att det inte skall behöva ta mer än ca 15 minuter om dagen för att komma igång med träningen. Självklart bygger man ingen superkorpp på ynka 15 minuter om dagen, men det hjälper till att införa träning som en del av vardagen vilket förhoppningvis kommer leda till att man så småningom utökar sin träning. Jag tycker att det verkar toppen! Jag valde det första och enklaste nybörjarpasset idag, bland annat ingick övningar som plankan, jägarvila, upphopp, armhävningar, hopprep och crunches. Bra och enkla övningar med få repetitioner gjorde att det gick som en dans att ta sig igenom första kvarten. Boken är även bra på så sätt att alla övningar är illustrerade vilket gör det enkelt att förstå och följa med. Är du sugen på att komma igång med träningen men behöver lite hjälp på traven är mitt tips att köpa den här boken, ett hopprep och en yogamatta, sen finns det inga ursäkter! Boken finns att köpa här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: