litenfialotta

Dags att tänka om

Kategori: Allmänt

Jag va inne på King Carlos igår efter jobbet, det gick inte lika bra som jag hade hoppats på. Tydligen är den texten jag vill ha för lång för att skriva på foten. Skriver man för långt bak mot hälen finns risk att färgen läker bort och om man skriver för liten text så kommer allt tillslut att flyta ihop då färgen har en tendens att flyta ut och linjerna suddas ut. Skräp. Hon tyckte istället att jag skulle fundera på att ha texten antingen på revbenen eller på insidan av överarmen. Revbenen har jag funderat på tidigare men överarmen hade jag inte tänkt på innan. Jag fick hem ett brev från Fake Tattoos igår och provade att sätta en på insidan av armen, det vart faktiskt väldigt fint! Det är ett bra ställe med tanke på att det ändå går att dölja, plus att det inte syns hela tiden, bara om man tyfter på armen eller vinkar den utåt. På bilden är det bara två ord och ett skitfult typsnitt men det ger ändå en tanke om hur det skulle kunna se ut.

Just texten Lights will guide you home kändes verkligen som någonting jag ville ha på foten, jag vet inte riktigt om det känns bra att ha det på armen. Jag har tidigare varit inne på att skriva Ab imo pectore (av hela mitt hjärta på latin) någonting som absolut inte skulle göra sig bra på foten, men dock skulle det nog funka bättre på armen eller revbenen, så att det kommer närmre hjärtat =) idag kommer dagen ägnas åt att leta inspiration!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: