litenfialotta

Note to self:

Kategori: Allmänt

Dubbelkolla alltid att du har visakortet med dig innan du går hemifrån! Speciellt då du ska till tex tandläkaren och inte har en krona i kontanter! Det va måttligt pinsamt att komma till kassan efter undersökningen och inse att visakortet (troligtvis) ligger kvar hemma i köket och att jag inte på något annat vis kan betala. Herre gud va jag skämdes! Jag frågade om jag kunde ta det på faktura istället, men det tyckte hon va onödigt då det då tillkommer en kostnad på 50 kr (som att 50 kr gör så stor skillnad när bara undersökningen gick på över 850 kr). Jag förklarade då att jag inte har några kontanter eller något annat kort och att jag inte har något annat val än att ta det på faktura. All cred till fröken i kassan som då sa har du inte vägarna förbi någon annan dag då? Vi har tex öppet på lördag om du kan komma förbi och beta då? En sådan vänlig själ inger hopp om mänskligheten, och i detta fall till och med en statlig instans som folktandvården!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: