litenfialotta

semestern börjar imorgon kl 15:00

Kategori: Allmänt

God morgon!
Det känns såå bra att äntligen kunna säga att imorgon är min sista dag på jobbet innan fyra veckors semster! Vi inleder semestern direkt med en tur till Helsingfors imorgon, bara jag och hjärtat. Vi hoppas på en betydligt bättre tripp denna gång... Vi fick för oss att ta en kryss till Helsingfors i december, ej att rekommendera! Herre gud vilken resa, full storm och monster-vågor på östersjön! Showerna ställdes in, alla utgångar låstes och det hängde spypåsar över allt på hela båten. Det va så pass att det kändes som att golvet försvann under fötterna när de största vågorna kom. Fruktansvärt obehagligt. Jag tror aldrig att jag har svept en flska vin så fort som jag gjorde den kvällen, hade det inte varit för den hade jag varit ett vrak! Men med några promille i blodet försvann all oror och natten slutade med finsk karaoke i nattklubben. Det är en resa jag alltid kommer att minnas men aldrig vill uppleva igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: