litenfialotta

Nya naglar

Kategori:

I tisdags gjorde jag en ny nagelförlängning, det var så länge sen jag hade det sist och jag har verkligen saknat det! Jag har de senaste fem åren alltid gjort mina naglar på en salong som heter professionail i Haninge Centrum. Dom är fantastiskt duktiga och dom har mer än rimliga priser! Ett nytt set med akrylnaglar kostar ca 500 kr, ett riktigt bra pris om man jämför med andra salonger som tar upp emot 1000-lappen för ett nytt set. Dessutom sitter deras naglar bättre än några andra naglar jag har haft tidigare, och det inkluderar naglar gjorda på salonger som tagit över 1000 kr.
 
Om ni är sugna på att göra en nagelförlängning hos dom är det bara att ringa och boka tid, dom brukar ha tid inom ett par dagar! Här kommer dock en liten varning till er som bokar tid... du kommer att bli tillfrågad om du vill betala 50 kr extra för att få ett extra hållbart och glansigt toppskikt på nageln. Det är ett lack som målas på och sedan härdas under en UV-lampa i ett par mintuer. Det blir verkligen jätte glansigt och nageln blir lite tjockare och tåligare, MEN, men men men, detta lack lyser nått vansinnigt i UV ljus!!!! Det ser inte klokt ut!!! Det lärde jag mig den hårda vägen när jag klev in i baren på en nattklubb i fredags. Det blev att stå med händerna i fickorna så fort jag närmande mig en UV-lampa. Jag åkte tillbaka till salongen i gå och visade en bild och dom tappade hakan! Dom hade inte en aning om att lacket reagerade i UV ljus.Trots att jag inte hade bokat tid fick jag hjälp direkt och dom gjorde om naglarna utan extra kostnad.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: