litenfialotta

Skogens guld

Kategori:

God morgon!
Igår läste jag en artikel i Expressen att kantarellerna redan har börjat komma på sina ställen! Jag älskar att plocka svamp, det är bland det bästa jag vet! Hur underbart är det inte att ströva runt i skogen ett par timmar och leta efter skogens guld!? Jag och K tog en tur till ett av våra bästa svampställen igår efter jobbet, och mycket riktigt hade herr kantarell börjat titta fram under blåbärsriset! Underbart! Dom är på tok för små för att plocka redan nu men om ett par veckor har dom nog börjat växta till sig ordentligt. Förra hösten hittade vi mängder med höstkantareller, trattkantareller och svart trumpetsvamp på vårat guldställe, jag hoppas på ett minst lika bra svampår i år, då åker gummistövlarna på och kaffetermosen fylls! Mysigt!! Det får mig nästan att längta lite efter den annars så dystra årstiden höst.
Jag tog lite bilder när vi va ute, här ser ni hur herr kantarell börjat kika fram. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: