litenfialotta

Sjukling

Kategori: Allmänt

Hej på er, som ni märkt har det varit lite dåligt med uppdateringar på bloggen de senaste dagarna. Anledningen till detta är att jag ligger hemma med en riktig dunderförkylning. Hosta, feber, snorig... you name it, i got it. Dessutom har jag tappat rösten, säkert rätt skönt om du frågar vissa, men jag håller på att bli galen! Det är vansinnigt jobbigt att inte kunna säga det man vill ha sagt. Och det här med att försöka vara tyst är uppenbarligen inget för mig =) det går bara inte. 
Hur ynklig jag är än så kan vi ju inte flytta på julen, så saker och ting måste ändå göras. Igår tog vi oss ner i källaren och plockade fram lite julpynt och åkte och köpte en julgran samt klädde den. Det blev så himlans fint! Vi var lite smartare än förra året och köpte en något mindre gran i år, dessutom tänkte vi till och kollade tjockleken på stammen innan vi valde gran... förra året slutade det ju med att vi fick stå med morakniv och tälja till stammen för att den skulle få plats i foten... ingen höjdare. Men i år lyckades vi! Vi hittade den perfekta granen, med den perfekta stammen och den perfekta gröna färrgen, nu är julen kommen på riktigt! 
Nu ska jag göra en kopp te till och kurera mig så jag hinner bli frisk till självaste julafton! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: