litenfialotta

Recap

Kategori: Allmänt

Nu bortser vi från att väderguden inte har någon humor alls och går vidare. Jag tänkte köra en liten recap av helgen som har gått. Helgen inleddes med en aw med Ullis i fredags, vi hängde på Trägårn i ett par timmar sen åkte jag och mötte upp Carin en sväng på Söder. Då jag drack en fireball på Trägårn mådde jag precis som jag visste att jag skulle göra vilket innebar att vistelsen på Söder inte blev så lång, istället kom min bästa sambo och hämtade hem mig från kvällens äventyr.
När jag slog upp ögonen i lördags mådde jag betydligt mycket bättre än jag borde ha gjort och gav mig iväg på en shoppingtur med lilla Agnes i Nacka Forum. Vi hade hur mysigt som helst och hittade massa bra saker. Det är alltid lika kul att shoppa med Agnes, vi har exakt samma stil och det brukar sluta med att vi köper en hel del likadana plagg. Vi avslutade med en fika innan vi begav oss hemåt igen, varpå jag stötte på en bekant från förr, men det är en helt annan historia. Hjärtat var ute och åkte cross medan jag va ute på shoppingäventyr, men vi sammanstrålade senare för en tur i skogen. Vi hittade en massa svamp! Gula kantareller, trattkantareller samt svart trumpetsvamp. Vilken lycka! Resten av lördagen gick i stillhetens tecken med hämtmat och soffhäng.
Söndagen ägnades åt städning. Storständning. Snudd på flyttstädning. Det städades över allt, under allt samt bakom allt. Till och med bakom spisen och kylen! Undra när det gjordes senast? Dessutom frostade vi av frysen, det har inte gjorts sedan jag flyttade in i lägenheten. Nu är det så skinande rent på St Göransgatan så du kan spegla dig i kaklet i badrummet. Inte nog med att vi städade hela lägenheten så passade jag även på att rensa mina garderober och badrumsskåp när vi ändå va i farten. Det tog precis hela dagen att bli färdig med städningen, sen blev det återigen soffäng till Hunger Games. Just det, vi han med en storhandling också. Bilder från helgens bestyr kommer senare i eftermiddag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: