litenfialotta

KIKO

Kategori: Smink och hudvård

Som jag skrev i förra inlägget kommer här lite mer info om KIKO.
När vi va ute på shoppingäventyr i Spanien hittade jag och Agnes paradiset för alla beauty-junkies! En KIKO-butik. KIKO är ett make-up märke från Milano som säljer väldigt prisvärt smink. Vad jag vet finns produkterna inte att köpa i Sverige men de går att hitta i många andra länder i Europa. Butikerna är snygga och prydliga, enkla och inredda helt i vitt vilket ger en väldigt lyxig känsla när man kliver in. Allt är kategoriserat och väldigt väl organiserat vilket gör det rena drömmen att vandra runt inne i butiken. Vi lyckades dessutom komma dit under en rea-period, vilket gjorde sminket vansinnigt billigt, vi betalade till exempel endast 3 euro för ögonskuggorna. Ordinarie pris ligger på knappt 5 euro, även det sjukt billigt! När mamma och pappa åker till Spanien i september/oktober kommer dom garanterat att få med sig en inköpslista från mig!  
Dom här ögonskuggorna kostade 3 euro styck, den aprikosa använder jag dock som rouge, en helt underbar färg på ett par solkyssta kinder =)
Ett superfint (nude-färgat så klart) läppglans!
Det här är en av mina favoriter! Ett läppglans i pennformat! Hur praktiskt som helst! Även detta nude-färgat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: