litenfialotta

Syjunta

Kategori: Sömnad

Igår var jag på mitt första symöte (syjunta) hemma hos Ullis, det var faktiskt väldigt trevligt. Hon hade fixat i ordning en massa fika och gjort jätte mysigt. Min faster Susanne var också där samt en tjej som heter Lena som jag inte har träffat tidigare, och sen så var även min kusin Robban hemma. Jag fick prova att sy på Ullis overlock och jag blev helt såld! Som ni ser på sömmarna på bilderna nedan blir resultatet otroligt proffsigt! Dessutom går det väldigt mycket fortare att sy än på en vanlig maskin då den klipper till kanterna samtidigt som man syr. Jag sydde ett par mjukisbyxor i joggintyg i stl 62 igår, tyget är helt underbart mjukt och det är väldigt lätt att sy i.
 
Kära tomten, jag önskar mig en Husqvarna Huskylock s15 i julklapp.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: