litenfialotta

smycken och sömnad

Kategori: Allmänt

God morgon! Igår fick jag som sagt mitt paket från pagoni.se med alla smyckesdelar som jag hade beställt, jag kände mig som ett barn på julafton när jag kom hem och började öppna mina paket! Jag började lite smått med att försöka mig på att stansa på olika tags och kom ganska fort fram till att jag behöver en större och tyngre hammare för att det ska bli riktigt bra. Jag knåpade även ihop det här halsbandet, för att vara min första kreation är jag väldigt nöjd måste jag säga! Stansningen på tagen på det här halsbandet gjorde jag på workshoppen på mässan. Jag insåg att jag måste köpa lite fler tänger snart, man kommer inte långt med endast en klämtång. Jag måste försöka komma på hur jag bäst ska ska göra för att ta bilder på smyckena, blixt mot en svart bakgrund var inte någon hit direkt, nästa gång blir det att ta i dagsljus utan blixt.
 
 
Jag väntar med spänning på att mina tyger ska komma så jag kan börja sy också.... jag pratade med mamma och pappa igår och dom sa att mormors gamla symaskin behöver en lite renovering innan den är färdig att anväda, så jag får låna mammas så länge. Jag mailade även med Ulrika som sa att hon skulle hjälpa mig någon dag, dock jobbar hon med en overlock maskin vilket inte jag kommer att göra men det ska nog gå bra ändå.
Hoppas att ni får en fin höstdag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: