litenfialotta

Höghöjdsbana - Sala Silvergruva

Kategori: Allmänt

I lördags var vi som sagt uppe med tuppen för att ge oss iväg på en äventyrsbana i Sala, vi fick det i julklapp av Kennys föräldrar. Vi var sex personer, jag, Kenny, Agnes, Jesper, Jimpa och Greken, och vi hade hur kul som helst!
Jag trodde inte att jag var speciellt höjdrädd, men när jag väl stod där uppe var jag inte lika kaxig längre. Trots dubbla säkerhetslinor skakade det lite i knäna när jag klev upp på första plattformen. Och det gällde inte bara mig, dom andra var inte så överdrivet kaxiga dom heller (förutom Jesper, men det fick han äta upp i sista hängbron). Banan var indelad i två etapper, först en höghöjsbana uppe i träden och sen en lång linbana, vår grupp fick börja med höghöjdsbanan och avsluta med linbanan, helt perfekt upplagt om du frågar mig! Det var skönt att avsluta med något roligt och enkelt efter de påfrestande övningarna uppe i trädtopparna. Har ni inte varit på någon äventyrsbana innan kan jag varmt rekommendera det! Trots att vissa moment var väldigt jobbiga så var det sjukt roligt! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: