litenfialotta

God morgon världen

Kategori: Allmänt

Idag ville jag verkligen inte kliva upp ur sängen. Min sambo ringde (som vanligt) och väckte mig kl 06:00, men jag lyckades inte ta mig upp för än strax efter halv sju. Det är tur att man inte har så långt till jobbet samt att man inte behöver mer än ca 12 minuter för att klä på sig och sminka sig på morgonen =) Det där med frukost är fortfarande ingenting jag har fått in rutinen på. Jag vet att det sägs vara dagens viktigaste mål, men jag försöker i alla fall få i mig frukost när jag kommer till jobbet så jag har lite energi i kroppen. Dock är det inte så ekonomiskt att lägga ca 50 kr per dag på frukost.

Igår hade jag en helt underbar kväll hemma i soffan! Jag ägnade flera timmar åt bloggen och att lägga upp foton från kameran. Det är första gången sen jag fick kameran som jag har fört över bilder (!). Jag hittade en massa roliga bilder från bland annat vårat nyårsfirande i Sälen samt vår skidresa till Sälen i vintras. Supermysigt att gå igenom alla bildena =)
Min sambo kom inte hem för än 23:30 igå då han va iväg och gjorde riskettan. Han trodde att han skulle vara hemma redan kl 22 (vilket jag tyckte va sent nog) men det drog tydligen ut på tiden. Jag trodde att jag skulle få en skit tråkig kväll men som sagt timmarna bara flög iväg när jag satt och pillade med bloggen! Jag förstår inte varför jag inte har börjat blogga tidigare, det känns som det perfekta sättet för mig att ventilera, skriva av mig och bearbeta allt som händer i mitt liv. Jag tror att det är viktigt för mig att hitta ett sätt att prata om allt som sker. Även om jag pratar med mina nära och kära så känns det bra att få skriva, bara för min skull, som ett sätt att försöka sätta ord på mina egna upplevelser och tankar.

Ha en fin dag <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: