litenfialotta

Från sminkhyllan

Kategori: Smink och hudvård

Jag lovade Terese att lägga upp lite fler tips och bilder på sminkprodukter så varsågod fröken =)

1. Garnier - miracle skin perfector
Ingen har väl missat det senaste inom skönhetsvärden, nämligen BB krämer. Jag var lite skeptisk till huruvida jag skulle tycka om den eller inte, men jag måste erkänna att jag faktiskt blev positivt överraskad över det fina resultatet. Den täcker ju givetvis inte lika bra som en foundation men den jämnar ut hudtonen och ger ett fint lyster! Jag kommer inte att byta ut min vanliga foundation mot denna produkt men däremot kommer den nog att bli ett stående inslag i sminkväskan. Den är perfekt för just dom där tillfällena då man egentligen inte behöver (eller orkar) sminka sig men gör det ändå för att inte uppröra sina medmänniskor, till exempel när man skall ta en prommenad eller åka och storhandla på Ica.




2. L'oréal - Studio Secrets anti-redness primer
Jag har aldrig varit mycket för att använda primers, jag har inte riktigt förstått tjusningen men dom ännu. Det samma gäller för den här produkten. Det är en primer som skall dämpa röda partier i ansiktet, rött och grönt är ju komplementfärger så dom neutraliserar varandra. Det är en ok produkt som förvisst dämpar lite av det röda runt till exempel näsvingarna men jag är inte övertygad. Denna kommer tillskillnad från BB-krämen inte att bli ett stående inslag i min sminkväska. 



3. Idun - Mineralsmink + borste
I och med att jag gärna vill ha smink med ganska täckande resultat har jag inte fastnat för mineraler. Jag vet inte om det är jag som jobbar med sminket på fel sätt men jag får helt enkelt inte till det. Däremot älskar jag känslan av mineralerna på huden så jag hoppas att jag lyckas få fram ett bra resultat snart. Just de här produkterna fick jag av Carin då dom var alldeles för mörka för hennes hudton. Det är en mineralfoundation samt en bronzer. Färgerna passade mig, men som sagt har jag svårt att få till ett bra resultat. Jag kanske bör youtuba fram en bra instruktionsvideo. Borsten provade jag hemma hon Carin och vart lite kär så det blev att köpa en egen ett par dagar senare. Den är nästan löjligt mjuk och helt grym!

   

4. Nagellack - IsaDora
Jag vill slå ett slag för IsaDoras nagellack, jag tycker dom är svin-bra! Dom har ett otroligt brett utbud av färger och nyanser, men bäst av allt, man blir inte ruinerad när man köper dom! Dom har en väldigt bred borste, wide brush, vilket gör det otroligt enkelt att applicera! Utöver färger har dom även nagelvård. Dessutom är dom snabba på att lansera nya trend-färger, jag gillart!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: