litenfialotta

En liten återblick

Kategori: Allmänt

För att ge er en liten inblick i vem det är som bloggar som litenfialotta tänkte jag ge en liten presentation av mig själv. Jag heter Linda och är 27 år gammal. Jag är ensambarn, född och uppväxt i Stockholmsförorten Tullinge. Trots att jag inte har några syskon har jag en väldigt stor familj bestående av många fastrar, mostrar, kusiner ock så vidare. Släkten på pappas sida kommer från Stockholm och mammas sida bor och kommer ifrån Dalarna. När jag var yngre bodde jag ca fyra år i Singapore tillsammans med mina föräldrar. Jag gick en internationell skola där all undervisning skedde på engelska vilket ledde mig in på en vidare undervisning bedriven på engelska efter det att vi flyttade hem till Sverige ingen. Efter gymnasiet började jag plugga Turism och Företagsekonomi på Högskolan och tog examen 2008. Direkt efter examen fick jag anställning på det företag jag jobbat extra på under mina studier.

Jag bor sedan cirka fem år tillbaka på Kungsholmen där jag trivs vansinnigt bra! Ännu bättre har jag trivts senaste halvåret sen det att jag blev sambo med min älskade pojkvän. Han kom in i mitt liv för drygt ett år sen och sen dess har mitt liv verkligen tagit fart på allvar. Det är på riktigt den här gången.

Nu borde det väl komma ett fint stycke om alla mina hobbys och fritidsintressen, men faktum är att jag inte har några direkta hobbys. Jag älskar allt som har med mode, kläder, smink och skönhet att göra. Jag läser smink- och modebloggar slaviskt och älskar att testa nya saker. Jag spenderar största delen av min fritid med min sambo och mina vänner, då jag inte har några syskon är mina vänner desto viktigare för mig. Träning är tyvärr inte heller något jag kan skryta om i dagsläget, jag har aldrig varit en sån som har fastnat för någon speciell akativitet. Jag har hållt på med det mesta under mina år, men dock endast i kortare perioder. Det började med gymnastik när jag va liten, sen övergick det i karate, golf, simning, tennis... you name it. Trots detta är jag idag inte aktiv inom någon sport, och nåt gymkort har jag aldrig ägt. Det finns väl dock ett litet mål och en liten förhoppning om att i framtiden ta tag i den biten.

Det är svårt att summera sitt liv i ett blogginlägg, ännu svårare är det att inte få det att låta som en kontaktanons eller ett CV inlägg. Hur som helst så har ni nu fått en liten inblick i vem som döljer sig bakom en litenfialotta.



Puss å Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: