litenfialotta

En kväll med bästa Carin

Kategori: Allmänt

Jag tror att min vän Carin har drabbats av någon form av narkolepsi, undra om hon vaccinerade sig mot svinis? I alla fall, vi skulle ses direkt efter jobbet, men då hon lyckades somna inne på kontoret efter jobbet beslutade vi att skjuta upp det till en annan dag. Likabäst. Nån timme senare får jag ett sms, där hon berättar att hon hade somnat två gånger till under eftermiddagen, men trots detta vill åka in till stan och ses. Det kan inte vara normalt att somna tre gånger under en eftermiddag, speciellt inte på jobbet och på tunnelbanan! Det blev hur som haver en trevlig afton, utan fler narkolepsianfall. Vi träffades i gamla stran på Bågspännaren och drack ett par glas för att sedan gå vidare till Debaser slussen. Vansinnigt mycket folk i vanlig ordning då solen sken från en så gott som klarblå himmel. Som tur är mötte vi upp Mr America som givetvis såg till att det fanns väntande platser på oss när vi kom dit, eller ja, nästan i alla fall. I sällskap med honom träffar man alltid en rad intressanta människor. Jag råkade nämna, för vad som visade sig vara en säljare inom öl-branchen, att jag inte tycker om öl längre. Det skulle jag inte ha gjort, 45 minuter senare försökte han fortfarande intala mig att jag visst tyckter om öl, bara att jag dricker fel sorts öl. Inte helt övertygad kommer det nog att bli cider i midsommar trots allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: