litenfialotta

07:40 - besök hos tandläkaren

Kategori: Allmänt

Som jag skrev tidigare så har jag misstänkt att jag har haft hål i en tand så jag tog det säkra före det osäkra och bokade en tid. Så kl 07:40 imorse infann jag mig på Folktandvården Fridhemsplan för en undersökning. Den glada nyheten är att jag inte hade ett enda hål (vad som gjorde ont är ännu lite oklart) han sa att allt så bra ut och han kunde inte se något hål med blotta ögat och inte heller på röntgenplåtarna. Den inte fullt lika roliga nyheten var att han vill dra ut en av mina visdomständer! Jag har förvisso haft lite problem till och från men det är inget jag har behövt söka hjälp för eller besvärats speciellt mycket av. Men nu tyckte han att den hade börjat sjunka ner för mycket och att den eventuellt skulle kunna komma att skada den andra tanden bredvid om vi inte tog bort den. Det vill jag ju inte, skada den andra tanden alltså, den som jag faktiskt har någon nytta av! Visdomstanden är ju mest bara i vägen egentligen. Jag är livrädd för att dra ut tänder! Speciellt visdomständer! Så jag sa till herr tandläkare att jag behövde lite tid att tänka över det hela. Jag har aldrig dragit ut någon tand men jag har ju hört en och annan skräckis! Som tur är har jag lugnande föräldrar, släktingar och vänner så nu känns det faktiskt lite bättre! Jag tror att jag skall ringa och boka en tid till hösten och dra ut den. Visdomständer - who needs them?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: