litenfialotta

hej du efterlängtade semester

Kategori: Allmänt

Äntligen är den här, sista dagen innan semestern! Ord kan inte beskriva hur otroligt bra det känns. Om fyra timmar tar jag mitt pick & pack och lämnar kontoret för de nästkommande fyra veckorna. Då väntar Helsingfors, Karlskrona och Spanien, efter det blir det en lugn vecka hemma i storstaden. Det har en viss charm att vara i stan på sommaren, gatorna ekar tomma och det ligger ett lugn i luften som aldrig annars upplevs. 
På väg till jobbet imorse sprang jag på älskade Carin, hur mysigt om helst! Jag satt i solen och drack mitt morgonkaffe och från ingenstan dyker hon upp. Lycka! Bättre start på dagen kan man inte få. Hon kommer förbi på jobbet om ett par timmar för att hämta nycklarna till min lägenhet, hon ska bo där till och från under min semester då jag och hjärtat ändå inte kommer vara hemma särskilt mycket. Hur bra som helst, att vi inte har tänkt på det tidigare!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: