litenfialotta

har väderguden tagit in en praktikant?

Kategori: Allmänt

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det här måste vara den sämsta sommaren på många många år. Jag kan verkligen inte minnas en enda sommar som varit ens i närheten av så här dålig. På en hand kan vi räkna dagarna då temperaturen klättrar över 25 grader, det läggs upp bilder på termometrar på facebook som i juli månad visar 7,8 grader och det vräker ner hagel stora som ärtor titt som tätt. Vart tog de varma sommarkvällarna vägen? Vart tog de varma sommardagarna vägen? Hade det inte varit för min utlandsresa hade jag nog valt att ställa in min semester, eller i alla fall korta ner den avsevärt!
Igår va det den 17e juli och jag fick lov att sätta på mig min skinnjacka på väg till jobbet. Inte någonstans är det ok. På väg till jobbet imorse sken i alla fall solen, men under tiden jag har författat detta inlägg har himlen stängt sig och åskan mullar ljudligt i bakgrunden. Ytterligare en dag med regn är alltså att vänta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: